vineri, 22 mai 2009

Interviu cu Berguzar Korel



Frumoasa actriţă Berguzar Korel, intrepreta personajului Şehrazat din serialul “1001 de nopţi”, vorbeşte despre carieră, dragoste, vise şi despre diferenţele dintre Berguzar şi Şehrazat.


1 .“1001 de nopţi” se bucură de succes în România. De ce crezi că a reuşit să prindă atât de bine această telenovelă?
“1001 de nopţi” nu este o telenovelă, este un serial, există multe diferenţe între serial şi telenovelă şi cred că publicul nostru vede această diferenţă. Calitatea acestui serial este incontestabilă. Felul în care este filmat, regizat, povestea, scenariul, derularea acţiunii şi, nu în ultimul rând, protagoniştii şi interpretarea. Mai pe scurt, întreaga echipă. Am avut încredere de la început, ştiam că această casă de producţii are numai produse de succes şi nu m-am înşelat. Vorbesc aici de TMC şi de Erol Avci. Le mulţumesc tuturor. Cred că sunt suficiente argumentele.
2. În România, de exemplu, au existat şi încă mai există rezerve ale actorilor, crescuţi la scoala teatrului, de a juca în telenovele. Considerat un gen fără profunzime, face totuşi audienţe uriaşe, iar, mai devreme sau mai târziu, mari actori de teatru ajung să joace în aceste telenovele. În Turcia se întâmplă ceva asemănător?
Într-adevăr se lucreză altfel. Eu personal nu am avut nicio reţinere când am acceptat să joc în acest serial. Eu cred că fiecare dintre ele îţi dau un alt gust, o altă savoare. Amândouă sunt importante pentru mine şi sper să nu fiu niciodată nevoită să aleg între ele. Am jucat şi sper să mai joc şi de acum încolo teatru.
3. Care este condiţia actorului turc, se trăieşte decent din actorie în Turcia?
Da, se trăieşte decent din actorie şi se trăieşte bine din serialele de televiziune. Mai ales dacă este un proiect cu priză la public.
4. Tu ai avut rezerve să joci într-o telenovelă?
Pot spune chiar că nu am jucat în telenovelă. Nu, nu am avut nicio rezervă. Pot spune că mi-a plăcut şi mi-aş dori ca după acest serial să mai primesc şi alte roluri în producţii de televiziune.
5. Ai vizionat, probabil, telenovelele sud-americane. Cum ţi se par, spre deosebire de cele turceşti? Sunt personajele mai schematice, mult mai expansive, scenariile mai previzibile?
Am urmărit câteva şi tocmai de aceea insist că acest serial nu este o telenovelă. În serialele turceşti personajele sunt reale, publicul se regăseşte în ele, scenariile se desfăşoara în realitatea noastră a tuturor, şi apoi e vorba de cu totul o altă calitate. Noi pregătim în fiecare săptămână pentru public câte un scurt metraj.
6. Sunt difuzate seriale sau filme româneşti în Turcia? Ai văzut vreun serial românesc? (daca da, cum ţi s-a părut? ai remarcat vreun actor?)
Seriale româneşti nu am văzut, însă există un mic festival de film românesc la Istanbul, organizat de Consulatul Român şi acolo am avut ocazia să văd “4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile” . Mi-a plăcut foarte mult filmul. Este într-adevăr un film foarte bun şi foarte bine realizat.
7. Cum a fost experienţa de a juca alături de părinţii tăi într-un serial?
Plăcută. Eu dintodeauna mergeam cu ei pe platourile de filmare şi nu au ştiut decât în ultimul moment că îmi doresc să fiu actriţă. Ei ştiau că eu vreau să devin sportivă, aşa că nu prea mă băgau în seamă. Însă după ce am jucat alături de ei mi-am dat seama ce vreau de fapt să fac în viaţă, iar ei nu au fost prea încântaţi. Însă, când şi-au dat seama că aşchia nu sare departe de trunchi nu au avut ce face şi m-au susţinut. Aşa a început aventura mea.
8. Ţi-ai dorit de mică să fii actriţă, având în vedere că ai crescut într-o familie de actori? Te luau părinţii tăi în culise, la teatru? Cum reacţionai?
Nu mi-am dorit dintodeauna. Eu când eram mică făceam sport (volei) şi îmi doream să fiu o mare sportivă, însă am avut un accident şi nu am mai putut continua, aşa că am fost nevoită să mă redirecţionez. Mereu mergeam cu ei la teatru sau pe platourile de filmare. Îmi plăcea, nu pot să spun că nu, însă, în acel moment, nici prin minte nu-mi trecea că într-o zi aş putea avea aceeaşi meserie.
9. În 2005 ai primit propunerea să joci în “Valea Lupilor-Irak”, un film realizat după ce serialul turcesc ”Valea lupilor” a devenit un adevărat fenomen în Turcia. Cum a fost la filmări, unde s-a filmat?
Eu nu am avut foarte mult de filmat pentru că nu am avut un rol prea mare. Filmul s-a filmat în Irak şi pot spune că a fost o experienţă plăcută. Filmul a fost ca o rampă de lansare pentru mine.
10. “Valea Lupilor-Irak” a presupus şi un mare sacrificiu din partea ta. A trebuit să mergi la filmari în timp ce tatăl tău era grav bolnav. Ai avut vreun regret în legătură cu alegerea făcută?
În momentul în care mi s-a propus să joc în acel film tatăl meu era foarte bolnav şi sincer aş fi refuzat acea ofertă, însă mama a fost cea care m-a susţinut şi mi-a spus că şi tata şi-ar fi dorit ca eu să accept acel rol. A fost un moment dificil în viaţa mea peste care nu aş fi reuşit să trec dacă nu ar fi fost mama.
11. Ce personaj joci în “Valea Lupilor” şi cum l-ai caracteriza?
Personajul pe care îl interpretez se numeste Leyla, o fată tânără din Irak. Este un personaj care nu prea apucă să se contureze din cauza faptului că este secundar. Vedem doar o femeie devotată şi fercită, care se pregăteşte să se căsătorească, însă nunta ei se transformă într-un coşmar în momentul în care viitorul ei soţ este împuşcat mortal. Aşa începe filmul.Vă recomand să-l vedeţi.
12. Serialul “Valea Lupilor” a ajuns şi în România, am fost avertizaţi în legătură cu violenţa explicită pe care o conţine. Tu ai reuşit să-l vezi? Cum ţi s-a părut?
Eu cred că serialul “Valea Lupilor” este un produs de succes, un serial foarte interesant cu o poveste captivantă. Dacă reuşeşti să vezi un pic în spatele acţiunii din faţă poţi citi multe lucruri printe rânduri. Prezintă o realitate nu prea cunoscută de noi, marea majoritate a societăţii. Jocuri politice, lumea interlopilor şi multe alte lucruri pe care nici nu ni le închipuim la acel nivel. Descoperim o altă lume.
13. De ce crezi că a avut un succes atât de mare în Turcia? Violenţa excesivă este un cârlig pentru rating?
Nu, nu cred că violenţa excesivă este un cârlig de rating. Este un serial despre mafie si, ca să poată reda acea realitate, trebuie să fie cât mai aproape de ceea ce se întâmplă. Chiar dacă pare fictiv, eu cred că este foarte aproape de realitate şi acest lucru este cel mai important ingredient. Telespectatorul, dacă nu crede, nu simte că este aproape de lumea lui, nu urmăreşte. Şi ne-a demonstrat acest lucru în nenumărate rânduri.
14. Te-ai pregătit pentru actorie cu o profesoară celebră, Susan Baston, cea care i-a iniţiat în actorie pe Nicole Kidman şi Tom Hanks. Cum ai ajuns la ea şi unde au avut loc cursurile? Ai fost în Statele Unite o perioadă?
Într-adevăr, am avut ocazia să colaborez cu Susan Baston. A fost o experienţă plăcută.
15. L-ai cunoscut pe Billy Zane? Aţi avut replici în film?
Din păcate nu l-am cunoscut pe Billy Zane pentru că zilele noastre de filmare au fost diferite, însă este plăcut să ştiu că am făcut parte din aceeaşi distribuţie.
16. Cum e viaţa unui foarte mediatizat actor în Turcia? Te simţi asaltată de paparazzi, de presă? Ai vrea să renunţi câteodată la actorie, numai ca să îţi recâştigi liniştea pierdută?
Depinde de tine. Dacă îţi doreşti să fii filmat şi asaltat de paparazzi te duci în locurile pe care ei le frecventează, dacă îţi doreşti o viaţă mai liniştită încerci să ocoleşti aceste locuri. Bineînţeles că sunt şi momente în care, oricât ţi-ai dori de mult, nu poţi să fugi, dar în general nu pot să spun că este sufocant. Nu aş renunţa la actorie pentru nimic în lume, îmi iubesc meseria cu tot ce presupune ea.
17. Personajul tău, Şehrazat, este o femeie destul de sobră, lucru evident şi în vestimentaţie. Sobrietatea te caracterizează şi în viaţa reală?
Sobrietatea nu mă caracterizează pe mine, Berguzar, eu sunt o persoană veselă atât în vestimentaţie cât şi în viaţa. Sincer, nu cred că semăn prea mult cu personajul pe care îl interpretez. Eu mă îmbrac mult mai colorat şi mult mai sport, casual.
18. Ce a fost cel mai dificil pentru tine de-a lungul carierei tale de actriţă (să plângi la comandă, scenele de tandreţe etc.)?
Cele mai dificile scene au fost cele în care am fost nevoită să plâng. La început nici nu aveam prea multă exerienţă şi nici nu prea ştiam cum să fac acest lucru. Găsisem anumite metode, doar ale mele. De exemplu, mă gândeam numai la lucruri urâte, dificile din viaţa mea şi plângeam, însă apoi toata ziua îmi era compromisă. Dar, în timp, mi-am învăţat limitele şi acum ştiu să gestionez mai bine aceste momente.
19. Tu ai un cuvânt de spus când vine vorba de conturarea personajului tău? Sau Şehrazat e exclusiv pe mâna scenaristului şi a regizorului?
Şehrazat este exclusiv conturat de scenarist, cu mici retuşuri ale regizorului. Eu particip doar cu interpretarea, gesturile şi fizicul.
20. Cât munceşti în medie, pentru un episod din “1001 de nopţi”?
Cam 4-5 zile pe săptămână. Suntem o echipă profesionistă şi fiecare ştie ce are de făcut. La început lucram mai mult însă acum suntem deja în al 3-lea sezon şi totul este mult mai organizat. Ne înţelegem din priviri, iar lucrul ăsta nu face decât să ne faciliteze munca.
21. Am aflat că Şehrazat şi Onur îşi unesc destinele şi în viaţa reală. Se poate spune că “1001 de nopţi” ţi-a adus şi partenerul de viaţă. Cum este să împarţi platourile de filmare cu bărbatul iubit? Trece timpul mai repede, intri mai uşor în rol?
Da, pot spune că “1001 de nopţi” mi-a adus partenerul de viaţă, o situaţie total neaşteptată. Eu şi Halit ne cunoaştem de mulţi ani, însă niciodată nu ne-a trecut aşa ceva prin cap. Ceva s-a întâmplat pe platourile de filmare şi iată-ne... probabil vraja celor 1001 de nopţi. Bineînţeles că este plăcut să lucrezi şi să-ţi petreci ziua alături de jumătatea ta, iar acum există o comoditate mai mare care te ajută să intri mai uşor în rol, mai ales la scenele de tandreţe.
22. Îţi doreşti copii? Cum vezi tu viaţa voastră de familie, împărţită între programul intensiv de filmări, emisiuni tv şi crescut copii?
Şi eu şi Halit ne dorim foarte mult copii, însă consider că acum nu este momentul. Sunt încă foarte tânără şi cred că mai am nişte paşi de străbătut în carieră, aşa că trebuie să am răbdare. Şi când o să fie, chiar cred că vom fi o familie frumoasă, cu mulţi copiii şi sunt sigură că o să ne descurcăm foarte bine.
23. Îţi place să gătesti? Te vezi şi în postura de gospodină perfectă?
Îmi place să gătesc, uneori o şi fac pentru prietenii mei, însă din păcate nu am timp liber atât cât mi-aş dori. Îmi place să trebăluiesc prin casă, chiar dacă nu par genul.
24. Eşti curioasă să afli cum anume se va termina povestea “1001 de nopţi”? Scenariştii ştiu sau se adaptează din mers?
Sunt curioasă ca toată lumea. Încă nu ştiu dar cred că voi afla în curând. Singurii care ştiu în acest moment cum se va termina serialul sunt scenariştii care încă nu ne-au divulgat nimic. S-au mai făcut mici schimbări, ajustări din mers însă mereu au fost pregătite pachete de câte 12 episoade şi nimic nu a fost schimbat de la un episod la altul.
25. Ai un agent care te reprezintă sau te ocupi tu te obţinerea contractelor mergând la castinguri?
Nu, nu am avut niodată un agent al meu însă am fost şi sunt legată de o agenţie care se ocupă de mine. Am încredere în ei.
26. Dacă ţi s-ar cere să te dezbraci pentru un rol foarte important ai face-o? (teoretic, ţinând cont de restricţiile culturii din care faci parte, acest lucru ar fi imposibil. Dar practic? )
În acest moment nu pot să-ţi spun dacă o pot face sau nu. Depinde foarte mult de proiect, de ce implică, momentul în care ţi se propune. Sunt atâţia factori care influenţează acest lucru, încât nu pot să-ţi răspund în acest moment. Pot să-ţi spun doar că fac tot ce îmi stă în putinţă ca să-mi pot face meseria cât mai bine.
27. Crezi că există ceva specific culturii turce care se regăseşte în producţiile tv din Turcia şi care le deosebeşte evident pe acestea de producţii similare aparţinând altor ţări?
Cu siguranţă că există multe lucruri aparţinând culturii turce în aceste seriale. Oamenii din România, de exemplu, au ocazia să ne cunoască mai bine atât obiceiurile cât şi cultura, stilul de viaţă şi multe altele. Serialele turceşti sunt realiste, oamenii se regăsesc în situaţiile prezentate, la fel şi toate celelalte elemente care formează acest tot, adică relaţiile între oameni, felul nostru de a fi al turcilor, respectul pentru familie şi multe, multe alte lucruri.
28. Care sunt filmele, din cinematografia universală, care ţi-au plăcut în mod special?
“Marile speranţe”, cu Gwyneth Paltrow şi Ethan Hawke mi-a plăcut foarte mult. Este un film foarte emoţionant şi sensibil, pe care nu îl poţi urmări fără să rămâi marcat de profunzimea sentimentelor acelor personaje. Nu pot spune că este filmul meu preferat, nu aş putea alege unul singur din atâtea filme care m-au impresionat de-a lungul timpului, dar este cu siguranţă printre preferatele mele.
29. Ce mare rol ai vrea să interpretezi, daca ai putea să alegi?
Daca ar fi să aleg, mi-ar plăcea să joc într-o producţie hollywoodiana de mare anvergură, cu actori de renume şi un regizor sclipitor, alături de care să pot învăţa multe lucruri noi şi trucuri legate de meseria de actor.
30. Cum te relaxezi când nu eşti la filmări?
Când sunt liberă merg cu prietenii la film sau îi invit la mine, petrec mult timp cu mama mea, călătoresc, citesc. Pe scurt, mă relaxez.
31. Cum reacţionează lumea când te recunoaşte pe stradă? Te simţi agasată de atenţia celor din jur?
În primul rând toata lumea îmi spune că sunt mult mai tânără decat Şehrazat, că sunt mult mai veselă şi zâmbitoare. Uneori mă întreabă ce face Kaan, alteori de ce sunt atât de dură cu Onur. Sunt situaţii plăcute, nu mă deranjează. Cum ţi-am mai spus îmi place meseria mea cu tot ce presupune ea.
32. Ce ţi-ai fi dorit să faci dacă nu ai fi fost actriţă? La ce te pricepi foarte bine în afară de actorie?
Aş fi fost o sportivă de performanţă. Am făcut foarte mult timp volei şi aş fi continuat cu acest lucru.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu