marți, 26 mai 2009

1001 de nopţi – provocare, perfecţiune şi performanţă



Nunta lui Onur şi Sehrazat, mărturisirile din spatele camerelor de filmat.

Succesul de care se bucură serialul 1001 de nopţi deopotrivă în Turcia şi în România, se datorează cu siguranţă nu doar poveştilor în poveste, filmărilor spectaculoase, sau extrem de talentaţilor actori. Succesul se datorează, după cum mărturisesc chiar protagoniştii principali, efortului extraordinar depus, zi de zi, de toţi membrii echipei, de la tehnicieni la producători, costumieri, etc.

Mult aşteptata nuntă a lui Onur (Halit Ergenc) şi Şehrazat (Berguzar Korel), merita o ediţie specială, iar echipa de realizatori a reuşit să împlinească această dorinţă, oferind telespectatorilor o transmisie în direct.

Ediţie maraton, risc asumat, succes meritat
Riscurile acestei transmisii erau cunoscute întregii echipe, dar şi-au asumat riscul şi a meritat. În ciuda micilor incidente inerente, succesul a fost pe măsura efortului. După cum mărturiseşte chiar regizorul serialului, Kudret Sabanci, “(...) au fost şi momente în care sunetul, de exemplu, nu a fost chiar aşa cum ne-am fi dorit, însă acesta a fost unul dintre riscurile asumate. Dacă s-ar fi întâmplat ceva mai rău, am fi încercat să rezolvăm pe loc. Oricum, asta a fost frumuseţea şi emoţia acestui moment”.

Yildiz Tunc, un scenarist de excepţie
Este cunoscut faptul că lumea producţiilor de televiziune din Turcia este una extrem de competitivă, dar din fericire, Kanal D Turcia are un mare as în mânecă, iar acesta se numeşte Yildiz Tunc, scenaristul serialului 1001 de nopţi. Poveştile pe care acesta le născoceşte au ţinut milioane de telespectatori în faţa micilor ecrane. Dar, dintre toate aceste poveşti minunate, ideea transmisiei în direct a nunţii lui Onur cu Şehrazat este de departe una dintre cele extraordinare, iar Tunc merită întreaga recunoaştere.

Erol Avci, un producător care acceptă provocările
Idee lui Tunc, presupunea montarea în direct a unor scene filmate în acel moment cu scene filmate anterior, lucru care nu mai fusese realizat până atunci în Turcia, şi se pare că nici chiar în alte părţi ale lumii.

Erol Avci, producătorul serialului, avea să mărturisească ulterior că ideea i-a părut irezistibilă, aşa că, odată ce coordonatorul general de producţii şi echipa sa i-au spus că ei sunt capabili să facă acest lucru, ”(...) a început întreaga nebunie frumoasă. Ştiam ca va fi un lucru greu de realizat, dar nu imposibil. Am crezut în reuşita noastră cunoscându-mi echipa cu care lucrez. Am foarte mare încredere în ei! Am trăit împreună această experienţă unică. Nouă, ca echipă, ne plac premierele şi lucrurile greu de realizat... şi am reuşit împreună. Acum rămâne ca telespecatatorul să-şi spună părerea. Noi am încercat să le oferim tot ceea ce a fost mai bun”.

O nuntă în direct, pregătită în luni de zile
În mod normal, 1 episod de aproximativ 60-80 minute este filmat în 5-6 zile, după care montajul mai lua câteva zile. Încearcă doar să îţi imaginezi ce efort uman extraordinar a fost necesar pentru ca această ediţie maraton să poată fi difuzată!

După cum mărturiseşte Irfan Sahin, directorul de producţie al Kanal D Turcia, ”este prima oară în Turcia când un serial este transmis în direct, şi din câte ştiu şi în lume. Întodeauna premierele îţi dau o emoţie aparte, şi normal că pe lângă această emoţie mai e şi îngrijorarea « Oare vom reusi? »”.
Da! Acesta este răspunsul dat de audienţele record înregistrate în Turcia de acestă ediţie specială, care în România reuneşte episoadele 67 şi 68, difuzate pe 1 şi respectiv 2 decembrie.

Despre pregătirile echipei tehnice, Sahin a adăugat: “echipa s-a pregătit foarte bine. Distribuţia, echipa tehnică, toată lumea a muncit din greu (....). Pregătirea acestui lucru a durat luni de zile, iar echipa a lucrat din greu. Episoadele au fost în direct în mare parte, însă au fost şi părţi înregistrate. Toate aceste secvenţe de live şi înregistrări au fost montate în direct, ceea ce este o adevărată performanţă”.

Kudret Sabanci, un regizor îndrăzneţ
“Ceea ce am prezentat, în final, telespectatorilor a fost similar cu o emisie în direct.
(...) Cred că am realizat un lucru bun. Ne-am gândit la toate detaliile. Am vrut ca această poveste să aibă o nuntă de basm, pe măsura poveştii de dragoste dintre Onur şi Şehrazat”.
Întotdeauna emisiile în direct au o doză de risc, dar acest lucru se pare că nu l-a speriat pe Sabanci, un obişnuit al acestor transmisii: “Vă pot spune că nu am stat pe gânduri, atunci când am luat decizia acestei filmări, pentru că am foarte mare încredere în echipa cu care lucrez şi în distribuţia acestui serial. Eram sigur că totul va decurge foarte bine şi că nu ne vom face de ruşine. Eu sunt foarte mulţumit de rezultat”.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu